گرانول بادی چیست و چه گریدهایی دارد؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 46
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 16
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 15
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 62
    بازدید ماه بازدید ماه : 62
    بازدید سال بازدید سال : 726
    بازدید کلی بازدید کلی : 2216

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.220.11.34
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

گرانول بادی چیست و چه گریدهایی دارد؟

گرانول بادی چیست و چه گریدهایی دارد؟

روش های تولید گرانول بادی

وقتی پلیمر تولید می‌شود، دردستگاه اکسترودر (چیزی شبیه چرخ گوشت) ذوب می‌شود و در سر اکسترودر یک کاتر یا هر چیزی شبیه آن پلیمر خروجی را مرتباً قطع می‌کند و گرانول تولید می‌شود. دو روش متداول، برای تولید انواع گرید های گرانول بادی وجود دارد:

  • روش تولید رشته ای
  • روش تولید خشک

تولید گرانول به روش رشته ای

این روش، یکی از روش های متداول برای تولید انواع گرانول بادی است. در خط تولید گرانول رشته‌ای از دستگاه‌ها و ماشین آلات ساده‌تر استفاده می‌شود. در این روش که عمدتا در صنایع تولیدی درایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ انواع پلاستیک پس از گذر از مراحل مختلف به صورت رشته‌های باریک در می‌آید؛ این رشته‌های پلاستیک مذاب پس از عبور از استخر آب به آسیاب مخصوص هدایت شده و پس از تکه تکه شدن خشک می شوند؛ گرانول های تولید شده در خطوط رشته ای به صورت خرده پلاستیک است.

تولید گرانول به روش خشک

ماشین آلات مورد استفاده در خطوط تولید گرانول خشک پیچیده بوده و از دقت بیش‌تری برخوردار هستند؛ در روش تولیدی مذکور پلاستیک های خرد شده که حاصل از مواد بازیافتی هستند، پس از ذوب شدن و عبور از صافی‌های مخصوص توسط تیغه‌های مخصوص برش داده می‌شود و گرانول‌های خردشده توسط یک دستگاه مکنده وارد مسیر لوله‌ای مخصوص شده و در کوتاه‌ترین زمان سرد و خشک می‌شود؛ گرانول‌های حاصل از خطوط تولید گرانول خشک شبیه گرانول‌های تولیدشده توسط صنایع پتروشیمی است.

تولید گرانول بادی به شکل صحیح و با دمای مناسب انجام می‌شود و نوع بی‌رنگ آن به‌صورت کاملا شفاف تولید می‌شود؛ این محصول توسط تولیدکنندگان مختلف مورد استفاده قرار گرفته و رضایت وخشنودی کامل داشته‌اند؛ به شکل رشته‌ای و کاملا یک دست و یکنواخت می‌باشند؛ امکان ارائه نوع بیرنگ، شیری، آبی و قرمز است که به صورت تک رنگ و ترکیبی از این رنگ ها استفاده می‌شود.

تفاوت گریدهای مختلف گرانول بادی

محصول گرانول بادی بی رنگ از مرغوبیت بسیار بالاتری نسبت به محصول رنگی برخوردار است؛ زیرا این محصول، از مواد مرغوب‌تری تولید می‌شود. توجه داشته باشید که نوع بی‌رنگ از مقاومت کششی بیشتری برخوردار است؛ علت بی‌رنگی در این نوع، این است که ناخالصی در آن‌ها پایین‌تر است. بعضی اشخاص به اشتباه می‌پندارند که گرانول نوعی از پلیمر است؛ اما این مواد از مواد پلیمری به‌دست آمده است و به شکل دانه یا ریزدانه است.

 

ویژگی‌های انواع گرانول بادی

  1. این نوع گرانول ها، به صورت کاملا شفاف تولید می‌شوند.
  2. به صورت رشته‌ای هستند و از روش تولید گرانول رشته‌ای برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود.
  3. یک دست بوده و دارای دانه بندی یکنواختی هستند.
  4. گریدهای مختلف گرانول بادی را می‌توان در رنگ‌های مختلف تولید کرد.

مزایای بهره گیری از انواع گرانول بادی در صنایع تولیدی

با توجه به تولید روزانه و گسترده ضایعات پلاستیکی رها کردن این ضایعات در طبیعت موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود؛ در حالی که با به کارگیری این ضایعات در صنایع  گرانول‌سازی، حجم بالایی از این مواد دوباره به چرخه تولید می‌شود؛ همچنین از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌شود. از طرف دیگر صنایع تولیدی نیازمند به مواد اولیه پلاستیکی مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا جهت تهیه مواد اولیه هستند. با بهره‌گیری از نمونه‌های مختلف گرانول در صنایع تولیدی مربوطه می‌توان هزینه‌های تولید را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

از گریدهای مختلف گرانول بادی با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارند، می‌توان در تولید محصولات بادی مانند دبه‌ها و چهارلیتری‌ها، لوله ها و مستربچ، طناب پلاستیکی و … استفاده کرد؛ مصارف مختلفی برای انواع گرانول‌های بادی وجود دارد و این نوع گرانول، یکی از محصولات پرطرفدار بین تولیدکنندگان است. شرکت شمس جاوید اروند، یکی از تولیدکنندگان انواع گرانول بادی است که با استفاده از پودر درچه یک پتروشیمی، این نوع گرانول را تولید می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره این محصولا شرکت شمس جاوید، به صفحه گرانول بادی سایت شمس جاوید (shamsjavid.com) مراجعه کنید و یا در صورت تمایل به کسب اطلاعات از قیمت و نحوه خرید با شماره ۰۲۱۲۲۸۹۵۲۵۹، با شرکت شمس جاوید اروند تماس بگیرید.



تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 15 آبان 1399 ساعت: 17:46
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: